האם שעורה בעין זה מדבק?

האם שעורה בעין מדבקת?

אנשים רבים מודאגים משאלה זו, במיוחד כשמדובר בילדים אשר פיתחו שעורה בעין. לאנשים יש תפיסה שגויה שאם יש להם שעורה, עליהם להימנע ממגע עם אנשים אחרים כדי להימנע מלהדביק אותם. כלומר, הרבה אנשים מאמינים ששעורה בעין מדבקת, אולם אמונה זו אינה מבוססת. מאחר ששעורה היא דלקת מקומית המשפיעה על העפעף עצמו ואינה מתפשטת על ידי מגע שטחי בלבד, לרוב אין זו מחלה מדבקת. כתוצאה מכך, חשוב להקפיד על היגיינה ועל שטיפת ידיים לפני ואחרי מגע עם העיניים, לרבות בין מגע בעין אחת לשנייה.

מה זה שעורה בעין

בעיה רווחת ברפואת עיניים הפוגעת בכל האוכלוסייה היא שעורה בעין. גירוד, בליטה חמה בעפעף שאינה נוחה למגע, נפיחות ואדמומיות של העפעפיים ותסמינים אחרים מלווים לעתים קרובות שעורה בעין. האפשרות לפתח שעורה בעין גבוהה יותר בנסיבות מסוימות, כמו אצל אנשים עם היסטוריה של דלקות עפעפיים חוזרות, מחלות עור, סוכרת או רמות כולסטרול גבוהות. עם זאת, רוב האנשים יחוו שעורה בעין בעיניים לפחות פעם אחת בחייהם. הסיכוי של אדם לרכוש שעורה בעין גדל אם הוא אינו מקפיד על היגיינת עיניים טובה, כמו למשל אי הסרת איפור עיניים או הרכבת עדשות מגע מבלי לשטוף ידיים.

חדשות ומאמרים בתחום שעורה בעין
עפעף נפוח

עפעף נפוח

קצת רקע על עפעף נפוח לפני שמסבירים על עפעף נפוח צריך קודם קצת להבין אודות מבנה העפעף וסביבתו. העפעף מכוסה בשכבת עור ייחודית, הוא שונה משאר איזורי הגוף בכך שהינו

נפיחות בעפעף התחתון

נפיחות בעפעף התחתון

מתי יש נפיחות בעפעף התחתון? נפיחות בעפעף התחתון הינו מצב יחסית שכיח. העפעפיים מכוסים בשכבת עור דקיקה בעובי מ”מ אחד ומכילים בלוטות שומן, דמע וריסים, עדינות העפעף ומורכבותו היחסית היא

האם זה מדבק?

באופן כללי, שעורה בעין אינה נחשבת מצב מדבק. עם זאת, כמויות קטנות של בקטריה יכולות להתפשט מהשעורה. אין לנסות ולפוצץ או למחוץ את בלוטת השעורה בעין, שכן קריעה שלה יכולה לפזר בקטריות מהזיהום המקומי אל חלקים אחרים בפנים. למרות ששעורה בעין אינה מדבקת, היא מלאה בנוזל אשר מכיל בקטריות. במהלך תהליך ההחלמה והניקוז של הזיהום, חיידקים ממנו יכולים להתפשט לחלקים נוספים בגוף ולאנשים אחרים. על כן, יש לקחת אמצעי זהירות ולהימנע מלזהם חלקי גוף אחרים או אנשים אחרים בסביבתכם. כל עוד מקפידים על ההנחיות ועל הטיפולים השונים לשעורה בעין, ניתן לומר כי שעורה בעין אינה מדבקת.

טיפולים לשעורה בעין

שעורה בעין היא מצב שכיח מאוד ולאורך הזמן הומצאו לו פתרונות רבים כמו “תרופות סבתא לשעורה בעין”. כלומר, ניתן לטפל בשעורה בעין גם על ידי פתרונות ביתיים שונים. טיפולים אלה נועדו להרגיע את הדלקת ולעתים אף לטפל בשעורה עצמה. ניתן לקרוא על שיטות שונות לטיפול בשעורה בעין כאן.

לסיכום

אנשים שחווים חזרות מרובות של שעורה בעין, כמו גם אלו שיש להם גורמי סיכון אחרים כגון דלקות עפעפיים כרוניות, צריכים לנקוט משנה זהירות על פי כללי מניעה כדי למנוע הדבקה בשעורה. ככל שניתן, יש לפעול לפי ההנחיות מכיוון שהקפדה עליהן מורידה משמעותית את הסבירות לחזרה של שעורה בעין ואת האפשרות שתדביק אחרים.

כאמור, ניתן להפחית את הסבירות שהשעורה בעין תהיה מדבקת על ידי הקפדה על שטיפה של הידיים לפני ואחרי כל מגע עם העיניים (כולל הרכבה של עדשות מגע), הסרה מלאה של איפור עיניים לפני השינה, לא לחלוק מוצרי איפור עם אנשים נוספים, כמו גם מגבות וציפיות של כריות.