רופא עיניים מכבי

רופא עיניים במכבי הוא רופא עיניים אשר נמצא בהסדר עם קופת חולים מכבי. אם אתם זקוקים לשירות של רופא עיניים, מומלץ לבחור ברופא שיענה על כל צרכיכם ויוכל לנהל, להעריך, לנטר ולטפל את מצב העיניים שלכם. כיום, בחירת רופא העיניים הטוב ביותר יכולה להיות קשה, מאחר ויש בשוק הרפואי המון רופאי עיניים.

רופא עיניים מכבי
רופא עיניים מכבי

חברות באחת מקופות החולים, מאפשרת לבחור רופא מתוך רשימת רופאי העיניים אשר הקופה מציעה, מאפשרת להיוועץ ברופאים פרטיים העובדים עם הקופה, ובמידת הצורך לקבל סיוע כספי חלקי או מלא למגוון טיפולים או ניתוחי עיניים. 

קופת חולים מכבי

מכבי או מכבי שירותי בריאות היא קופת החולים השנייה בגודלה מבין קופות החולים הפועלות בישראל. נכון להיום, קופת חולים מכבי מונה יותר משני מיליון חברים והיא זוכה להשפעה מהותית על מערכת הבריאות בישראל. קופת חולים מכבי מעניקה לחברים בקופה שירותי בריאות ורפואה במגוון רחב, על ידי מומחים בתחומי הרפואה והבריאות, ועל ידי מכוני אבחון וטיפול שונים. בחירה חופשית של הרופא המטפל היא הבסיס של שיטת השירות של מכבי.


בחירת רופא עיניים מכבי

בנוסף לבחירת רופא עיניים ממאגר הרופאים של קופת חולים, ישנם גורמים חשובים נוספים שכדאי להיות מודעים אליהם ויסייעו בתהליך בחירת הרופא המטפל. הגורם הראשון והמכריע הוא סיבת הפניה – במקרים מסוימים, הטיפול הטוב ביותר עשוי לדרוש רופא עיניים המתמחה בתחום מסוים. הסיבה לכך היא שרפואת עיניים היא תחום רחב של רפואה הכולל תתי תחומי התמחות נפרדים רבים, המאפשרים לטיפול המיוחד להיות מותאם יותר לבעיית המטופל.

המלצות על רופא עיניים מכבי

בקשו מחברים, קרובי משפחה ועמיתים לבדוק אם הם מכירים רופא עיניים שיוכלו להמליץ ​​עליו כי סיפק להם טיפול משביע רצון. כפי שצוין קודם לכן, ייתכן שלרופא המומלץ שעליו תקבלו המלצות, יש התמחות שונה מזו הנדרשת לבעיה הרפואית שלכם. רופא שמתאים לאדם אחד, ייתכן שלא יתאים לאחר ולהיפך שכן מדובר בחוויה סובייקטיבית. כמו כן, ישנן ביקורות וחוות דעת רבות באינטרנט שתוכלו לקרוא על רופא העיניים שאתם שוקלים לקבל את טיפולו. גם במקרה זה, חשוב לזכור כי הניסיון של כל אדם הוא ייחודי ועדיין ניתן להפיק תועלת ממגוון דעות ולקבוע האם הדעה הכללית חיובית והאם בכל זאת כדאי להמשיך ולפנות אליו.

מחיר של בדיקה אצל רופא עיניים מכבי

בדיקת מחיר הטיפול המבוקש היא קריטריון נוסף. ניתוחים רבים במדינת ישראל מסובסדים על ידי הממשלה וקופות חולים שונות, ולכן בידם להחליט האם לגבות יותר עבור ניתוחים חדשניים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים. כך למשל מטופלים עם מכבי זהב או מכבי שלי יהיו זכאים לסבסוד עבור הליכים מסוימים בעלי מחיר גבוה.

כמו כן, חשוב לוודא שבתי החולים והמנתחים משתמשים בשיטות העדכניות ביותר. הציוד והמכונות המשמשים לבדיקה וטיפול בעין השתפרו משמעותית בשנים האחרונות, כאשר כיום זמינות טכנולוגיות המאפשרות תוצאות אופטיות טובות יותר, החלמה מהירה יותר וסיכון נמוך יותר לבעיות. רופאי עיניים מוסמכים לומדים ומתעדכנים כל הזמן על מנת לספק את הטיפול הטוב ביותר האפשרי.

חשוב לבדוק את כשירותו ומומחיותו של הרופא מכיוון שככל שיש לרופא ניסיון רב יותר עם הבעיה או ההליך הרפואי, כך גדלים הסיכויים שהתוצאה צפויה להיות טובה יותר. בהחלט כדאי לשאול את הרופא המטפל בכמה מטופלים הוא טיפל בבעיות דומות לשלך, או אם מדובר בטיפול מיוחד, כמה טיפולים כאלו ביצע. בנוסף, חשוב לדעת את אחוזי ההצלחה של הטיפול המוצע וכן את שכיחות הסיבוכים.

זמינות

גורם מכריע נוסף שיש לשקול כאשר בוחרים ברופא מטפל, הוא רמה גבוהה של זמינות. זאת כיוון שלרוב, לפני הניתוח וגם לאחר הטיפול, יש צורך בקבלת ייעוץ, ביצוע בדיקות מקדימות וגם ביקורי מעקב. יתרה מכך, הרופא המטפל צריך להיות נגיש למקרי חירום דחופים וגם קשוב במקרים של תופעות לוואי כלשהן, על מנת שיוכל לייעץ כיצד לנהוג וכדי לקבוע את רמת הדחיפות של המקרה. בנוסף, במידה ועולות שאלות או חשש אודות הטיפול, הרופא המטפל חייב להיות סבלני וקשוב.

לסיכום, מקצועיות ואדיבות הם פרמטרים חשובים מאוד עבור רוב המטופלים כאשר הם מעוניינים לבחור רופא שייתן להם שירות רפואי כלשהו. רופא ידידותי בעל אכפתיות, מקצועיות וגישה חיובית יעשה הבדל גדול בחוויית המטופל, בייחוד כאשר המטופל מתמודד עם מחלה מאתגרת. כאמור, על רופא העיניים המטפל להיות מכוון, מקצועי וסובלני, וכך גם שאר הצוות הרפואי המטפל.

פרופ’ מימוני, רופא עיניים מומחה בעל תת התמחות בקרנית, נמצא בהסדר עם קופת חולים מכבי ומקבל מטופלים במרפאותיו.