קרטוקונוס טיפול חדש

במאמר זה תוכלו למצוא את כל המידע החשוב על טיפולים בקרטוקנוס. למדו כיצד טיפולים מתקדמים כמו צילוב קרנית ועוד טיפולים חדשנתיים נוספים יכולים לשפר את הראייה שלכם ולשפר את איכות חייכם!

קרטוקונוס היא מחלת עיניים המשפיעה על צורת הקרנית, המשטח הקדמי והשקוף של העין. מצב זה גורם לקרנית להידלדל בהדרגה ולבלוט לצורת חרוט, מה שמוביל לראייה מטושטשת ומעוותת. בעוד שקרטוקונוס יכול להציב אתגרים, קיימות אפשרויות טיפול חדשניות זמינות, כאשר טיפול קרוס-לינקינג מתגלה כפתרון מבטיח.

קרטוקונוס טיפול חדש
קרטוקונוס טיפול חדש

מה זה קרטוקונוס?

קרטוקונוס הוא ליקוי עיניים מתקדם שמתחיל בדרך כלל במהלך שנות העשרה או בבגרות המוקדמת. הוא מתרחש כאשר הקרנית, שאמורה להיות חלקה ובצורת כיפה, נחלשת והופכת דמוית חרוט. צורה חריגה זו מונעת מאור להתמקד באופן תקין ברשתית, מה שמוביל לראייה מטושטשת, רגישות לאור וקושי בראייה בלילה.

טיפולים אפשריים לקרטוקונוס:

למרבה המזל, ישנן אפשרויות טיפול זמינות לטיפול בקרטוקונוס ולשיפור הראייה. טיפולים אלו מטרתם לייצב את הקרנית ולשפר את הראייה. חלק מגישות הטיפול העיקריות כוללות:

  • תיקון אופטי: בשלבים המוקדמים, משקפי ראייה או עדשות מגע רכות עשויות לסייע בשיפור הראייה על ידי פיצוי על הצורה הלא סדירה של הקרנית.
  • עדשות מגע מיוחדות: עדשות Rigid gas permeable או עדשות סקלרליות יכולות לספק תיקון ראייה טוב יותר על ידי יצירת משטח חלק יותר לכניסת האור לעין. עדשות אלו נועדו להתאים בצורה נוחה למרות אי הסדירות בקרנית.
  • Corneal Cross-Linking: קישור-צולב בקרנית, הוא טיפול חדש לקרטוקונוס שחולל מהפכה בניהול הקרטוקונוס. הליך זה כולל שימוש בסוג מיוחד של אור אולטרה-סגול על הקרנית. טיפול זה מחזק את סיבי הקולגן בקרנית, ומונע דילול והתבלטות נוספת.

טיפול חדש בקרטוקונוס

נכון להיום, טיפול חדש לקרטוקונוס, Corneal Cross-Linking, נחשב כטיפול פורץ דרך לקרטוקונוס. על ידי חיזוק מבנה הקרנית, טיפול זה יכול לעצור את התקדמות המחלה, ולמנוע הידרדרות נוספת של הראייה. הליך לא פולשני זה שינה את הדרך בה מתמודדים עם קרטוקונוס, והוא מציע תקווה ואיכות חיים משופרת לחולים.

מי אחראי לטיפול בקרטוקונוס?

טיפול בקרטוקונוס כולל צוות של מומחי עיניים, לרבות אופטומטריסטים ורופאי עיניים, המתמחים במחלות קרנית. מומחים אלו עורכים בדיקות יסודיות, מאבחנים את חומרת הקרטוקונוס וממליצים על אפשרויות טיפול מתאימות בהתאם לצרכים האישיים. טיפול בקרטוקונוס זמין בדרך כלל במרפאות עיניים מיוחדות, מרכזי ראייה ומתקנים רפואיים המצוידים בטכנולוגיה ובמומחיות הדרושים. לכן, חיוני לפנות לטיפול מאנשי מקצוע מנוסים הבקיאים בהתקדמות העדכנית ביותר בטיפול בקרטוקונוס.

סיכום:

קרטוקונוס, מצב המאופיין במבנה לא תקין של הקרנית, מטופל ביעילות עם מגוון טיפולים, כולל עדשות מגע מיוחדות וטיפול חדש לקרטוקונוס הנקרא Corneal Cross-Linking. חשוב לאנשים החווים תסמינים של קרטוקונוס להתייעץ עם רופאי עיניים לאבחון נכון ולקביעת תוכניות טיפול מותאמות אישית.

פרופ’ מייקל מימוני הוא רופא עיניים מנתח מומחה בתחום קרטוקונוס, ניתן ליצור איתו קשר במספר טלפון 058-644-5151