ניתוח קטרקט מחיר

לא פעם, מטופלים מעוניינים לברר עבור ניתוח קטרקט מחיר. קודם כל צריך להבין מהוא קטרקט. קטרקט הוא למעשה עכירות בעדשת העין הטבעית. העדשה , במצבה הבריא, שקופה לחלוטין וכך מאפשרת חדירת קרני אור דרכה והגעתן לחלק האחורי של העין – הרשתית. שם מומר האור לקלט אותו המוח מעבד. כאשר העדשה מאבדת משקיפותה האור נחסם בדרכו אל הרשתית עד שעצב הראייה כבר לא קולט כלל אור ואז מתרחש אובדן ראייה. ניתן לדמות את המצב לעדשת משקפיים שקופה שמצטבר עליה עוד ועוד לכלוך עד אשר לא ניתן לראות דרכה דבר.

ניתוח קטרקט מחירקטרקט מתפתח בדרך כלל סביב גיל 40-50 אך האדם יחוש בפגיעה בראייה רק מאוחר יותר, סביב גיל 60. מכיוון שמדובר במחלת עיניים פרוגרסיבית שמחמירה בהדרגה עם הזמן, במידה ולא תטופל עלולה להביא לאובדן ראייה מוחלט. במהלך ניתוח הקטרקט מוסרת העדשה העכורה ובמקומה מושתלת עדשה מלאכותית תוך עינית (IOL).

קטרקט הופך לנפוץ יותר משנה לשנה ובהתאמה גם הצורך בניתוחי קטרקט עולה. מציאות זו הביאה להתקדמות טכנולוגית משמעותית שמציעה אפשרויות טיפול אפקטיביות חדשות. המגוון הרחב באפשרויות המוצעות מביא עימו טווח מחירים רחב ומגוון גם כן , בהתאם לטכנולוגיה בה נעשה השימוש, המיומנות והניסיון של הרופא המנתח, חומרת הקטרקט של המטופל, סוג הניתוח, סוג העדשה התוך עינית המושתלת וכיסוי על ידי קופות החולים וחברות ביטוח פרטיות. בנוסף קיימות הוצאות על מעטפת הניתוח למשל ביקורים טרום ניתוח, תרופות לאחר הניתוח ובדיקות לפני ואחרי הניתוח.

כמה עולה ניתוח קטרקט?

בישראל ניתן לבצע ניתוח קטרקט בסיסי במסגרת סל הבריאות אולם מטופלים רבים פונים לרפואה הציבורית (ביטוח משלים בקופה) או הפרטית על מנת לבחור את הרופא המנתח, עדשות ייעודיות (פרמיום מולטיפוקל) או שימוש בטכנולוגיה מתקדמת כמו לייזר.

בעלי ביטוח משלים בקופה (למשל כללית מושלם, מכבי שלי, מאוחדת שיא ועוד) יקבלו כיסוי על הניתוח הבסיסי שיבוצע במרכזי רפואה ובתי חולים פרטיים , ויוכלו לבחור טכניקות חדשניות כמו לייזר ולבחור עדשות ייחודיות , כל זאת בתוספת השתתפות עצמית שנעה החל ממאות ועד אלפי שקלים כתלות בהטבות הקופה בה מבוטח המטופל.

כמה עולה ניתוח קטרקט פרטי?

כמה עולה ניתוח קטרקט פרטיכאמור, ניתן לבחור לבצע את הניתוח באופן פרטי. ניתן לפרק את עלות הניתוח לכמה מרכיבים שונים: פגישת ייעוץ שעולה בדרך כלל מאות שקלים , הניתוח עצמו שעלותו משתנה מאוד ממנתח למנתח ומתחילה מכמה אלפים , תוספת במידה וירצה לבצע הניתוח בלייזר שתעלה בממוצע עוד כמה אלפי שקלים, ותשלום עבור חדר הניתוח שלעיתים משולם בנפרד , סביב ה3000-4000 ₪. הביטוח הפרטי עשוי לכסות חלק מעלויות אלה, כאשר גובה ההחזר משתנה בהתאם לפוליסה האישית.

מחיר עדשה בניתוח קטרקט

מחיר עדשה בניתוח קטרקטסוג שתל העדשה שנבחר משפיע גם הוא על העלות. כאמור , במסגרת ניתוח הקטרקט מסירים את העדשה העכורה מהעין והיא מוחלפת בעדשה מלאכותית. ניתן להניח במקומה עדשה “חד מוקדית” אשר מתקנת את הראייה לקרוב או לרחוק. עקב כך יצטרך המטופל להיעזר במשקפי ראייה קבועות לאחר הניתוח לרחוק או קרוב בהתאם לעדשה שנבחרה. אחד הפתרונות למצב זה הוא התאמת עין אחת לראייה מקרוב והשנייה לרחוק – אך קיים קושי בחלק מהמטופלים להסתגל לפער המספרים בין העיניים ועלולה להיות פגיעה בראיית העומק.

כמה עולה ניתוח קטרקט עם עדשה מולטיפוקל?

עם השנים התפתחו העדשות וכיום יש גם עדשות פרימיום – שמושתלות אף הן במקום העדשה העכורה שמוצאת במהלך הניתוח. עדשות אלה מדמות טוב יותר את תפקוד העדשה הטבעית ובכך מפחיתות את הצורך להתאמת הראייה לקרוב או רחוק. עדשות מולטיפוקליות הן סוג מסויים של עדשות פרימיום , והן עשויות לייתר את הצורך במשקפי ראייה אחרי הניתוח. סוג אחר של עדשות פרימיום הן עדשות טוריות – שמיועדות עבור מטופלים עם צילינדר. טווח המחירים עבור עדשות פרימיום נע בין 3000-8000 ₪ לערך לעדשה אחת. המחיר מושפע בין היתר מסוג העדשה וסוג הביטוח של המטופל.

כפי שניתן לבחור את סוג העדשה המושתלת , ישנה גם אפשרות לבחור את הטכנולוגיה בה יבוצע הניתוח. השיטה הרווחת כיום נקראת פאקו (Phacoemulsification) ובה המנתח משתמש בסכין מיקרו-כירורגית על מנת לבצע חתכים קטנים בצד הקרנית דרכם יכניס את כלי העבודה. על ידי מכשיר הפאקו מפרק בעדינות את העדשה ושואב את תוכנה ולאחר מכן מכניס את העדשה החדשה. החתך המקורי נרפא ללא צורך בתפרים בדרך כלל והשיטה ידועה במשך שנים כיעילה ובטוחה.

ניתוח קטרקט בלייזר מחיר – מחיר ניתוח קטרקט בלייזר

ניתוח קטרקט בלייזר מחיראחת ההתפתחויות האחרונות בניתוחי קטרקט משלבת הדמיה תלת מיימדית וטכנולוגית לייזר להסרה מדויקת יותר של הקטרקט. המנתח ישתמש בלייזר ליצירת הפתחים בצידי הקרנית במקום בחיתוך ידני. כמו כן לייזר ישמש לשבירת העדשה ופירוקה ולאחר מכן היא תישאב דרך פתחים זעירים בקרנית ועדשה חדשה תמוקם.

חלק מהקופות ידרשו השתתפות בעלות ניתוח עם לייזר, ולפעמים אף יאלץ לשלם את הסכום המלא בעצמו. שכר המנתח בלייזר עשוי להיות גבוה יותר וכך גם עלות חדר הניתוח שכן הציוד יקר יותר. גם כאן הביטוח עשוי לכסות לפחות חלק מהעלויות. לרוב כשהמטופל מתבקש להשתתף בעלות הלייזר מדובר בתוספת של 2000-7000 ₪ לערך.