ניתוח פטריגיום תופעות לוואי וסיבוכים

האם יש עבור ניתוח פטריגיום תופעות לוואי ולמה? 

מטופלים רבים שואלים אותי האם יש עבור ניתוח פטריגיום תופעות לוואי? האם יש עבור ניתוח פטריגיום סיבוכים? אז, ניתוח פטריגיום הוא הליך המבוצע למטרת הסרת גידולי לחמית לא סרטניים מהעין. הלחמית היא הרקמה השקופה המכסה את החלק הלבן של העין ואת החלק הפנימי של העפעפיים. למרות שברוב המוחלט של המקרים ההחלמה היא מלאה לאחר ניתוח פטריגיום, קיימים מצבים בהם לאחר ניתוח פטריגיום תופעות לוואי. לעומת זאת צמיחת יתר חמורה של רקמת הלחמית יכולה לגרום לתחושת גוף זר, לכסות את הקרנית ולהפריע לראייה שלך.

ניתוח פטריגיום סיבוכים?

ההליך הכירורגי הוא מהיר למדי ובסיכון נמוך, בניתוח פטריגיום תופעות לוואי הינן נדירות יחסית. הניתוח אורך כחצי שעה ומתבצע בהרדמה מקומית ולפעמים עם סדציה קלה כדי למנוע אי נוחות במהלך הניתוח.

ניתוח פטריגיום תופעות לוואיבמהלך ניתוח פטריגיום רופא העיניים יסיר את הפטריגיום יחד עם רקמת הלחמית הקשורה אליו.

לאחר הסרת הפטריגיום והלחמית הקשורה אליו, חלק זה יוחלף בשתל של רקמת לחמית עצמית כדי להוריד את הסיכון לגידולי פטריגיום חוזרים ותופעות לוואי.

 

ניתוח פטריגיום סיבוכים – תפרים מול דבק

לאחר הסרת הפטריגיום, ניתן להשתמש בתפרים או בדבק פיברין כדי לאבטח את שתל רקמת הלחמית במקומו. שתי הטכניקות מפחיתות את האפשרות של פטריגיום חוזר.

ניתוח פטריגיום סיבוכיםבעוד ששימוש בתפרים ניתנים להמסה עשוי להיחשב כהליך מסורתי ובטוח, הוא עלול לגרום ליותר אי נוחות לאחר הניתוח, ולהאריך את זמן ההחלמה למספר שבועות.

שימוש בדבק פיברין, לעומת זאת, הראה כמפחית דלקות ואי נוחות תוך קיצוץ זמן ההחלמה בחצי (בהשוואה לשימוש בתפרים). עם זאת, מכיוון שדבק פיברין הוא תוצר חלבון הפיברין מהדם, הוא עלול לשאת סיכון של העברת זיהומים ומחלות ויראליות. שימוש בדבק פיברין יכול להיות גם יקר יותר מאשר בחירה בתפרים.

ניתוח פטריגיום תופעות לוואי – התאוששות

בתום הניתוח, הרופא יניח מדבקה לכיסוי העין המעורבת לנוחות ולמניעת זיהום. חשוב לא לשפשף את העיניים לאחר ההליך כדי למנוע עקירת רקמת השתל ממקומה.

הרופא שלך יספק לך הנחיות לטיפול לאחר הנתוח, כולל הליכי ניקוי, אנטיביוטיקה ותזמון ביקורי מעקב.

זמן ההחלמה יכול לקחת בין שבועיים לחודשיים עד שהעין שלך תרפא לחלוטין, ללא סימני אדמומיות או אי נוחות. עם זאת, זה עשוי להיות תלוי גם בסוג הטכניקה שהשתמשו במהלך הניתוח.

ניתוח פטריגיום סיבוכים – מהם?

כמו בכל הליך כירורגי, ישנם סיכונים. גם בניתוח פטריגיום תופעות לוואי הינן אפשריות, זה נורמלי לחוות אי נוחות בעין ואדמומיות. בנוסף מצב נפוץ הינו טשטוש ראייה מסויים במהלך זמן ההתאוששות אך זהו מצב זמני לחלוטין. כמו כן, צמיחה מחודשת של הפטריגיום איננה נדירה.

עם זאת, במידה וישנן תופעות לוואי אשר נמשכות מעבר לחודשיים, או ישנם קשיי ראייה, אובדן מוחלט של הראייה, או הבחנה בצמיחה מחודשת של הפטריגיום, יש לקבוע ביקור אצל רופא העיניים שלך.

טיפול ללא ניתוח

למרות שניתוח פטריגיום הינו בעל יעילות מרשימה, במקרים קלים של פטריגיום יציב שאינו גדל ואינו מפריע על איכות החיים, רופא העיניים עשוי להמליץ ​​על טיפות ומשחות. עם זאת, אם גידולים שפירים אלו מתחילים להשפיע על הראייה או איכות החיים שלך, השלב הבא יהיה ככל הנראה ניתוח.