ניתוח פטריגיום מחיר

איך קובעים עבור ניתוח פטריגיום מחיר?

מטופלים שואלים אותי מה המחיר לניתוח פטריגיום? איך נקבעת עלות ניתוח פטריגיום? ואיך קובעים עבור ניתוח פטריגיום מחיר. המחיר בנוי לפי מספר פקטורים עיקריים: שכר חדר ניתוח, שכר מנתח, שיטה ניתוחית וסוג ביטוח רפואי פרטי. שכר חדר הניתוח יכול לנוע בין 2,500 ש”ח לבין 4,000 ש”ח כתלות בשיטה הניתוחית. במידה ויש צורך בשימוש בדבק פיברין המחיר יהיה על הצד הגבוה יותר. באופן דומה, שכר המנתח יכול לנוע בין 3,000 ל10,000 ש”ח כתלות בניסיון המנתח והשיטה הניתוחית כאשר ביצוע ניתוח עם שתל לחמית עצמונית ושימוש בדבק לרוב יהיה על הצד הגבוה יותר. במידה ויש לכם ביטוח רפואי פרטי, סביר שיכסו את רוב העלויות אך ייתכן ולא יכסו את עלות הדבק פיברין שנע בין 500 ל1,500 ש”ח.

ניתוח פטריגיום מחיר

מהו פטריגיום? מה גורם לפטריגיום?

פטריגיום הינו גידול שפיר של רקמה בשרנית אשר צומחת מהלחמית של העין. ללא טיפול, מצב זה עלול לשנות לאט ועם הזמן את צורת הקרנית ולגרום לאובדן ראייה. למרות זאת, ברוב המקרים, סביר יותר להניח שרקמת הפטריגיום תגרום בזמן זה לכתם אדום על גבי העין ולאי נוחות או כאב, ולכן אנשים רבים מעוניינים להסירה. הסיכון לגדילת פטריגיום עולה ככל שהחשיפה לקרינת אולטרה סגול (UV) עולה, מהיותך בחוץ תחת השמש או משימוש תכוף במיטות שיזוף. פטריגיה מתפתחת בדרך כלל אצל אנשים בני 30 עד 50, אך היא יכולה להופיע אצל אנשים צעירים או מבוגרים יותר.

ניתוח פטריגיום מחיר יקר או זול – מהי עלות ניתוח פטריגיום?

ניתוח פטריגיום ברוב רובם של המקרים הינו מוצלח, והריפוי מתרחש במהירות, כך שרוב אלו שעברו ניתוח פטריגיום מרוצים מהתוצאה. לא משנה כמה טוב הניתוח יעבור, קיים סיכון לחזרה של פטריגיום נוסף.

מחיר ניתוח פטריגיום עלול לא להיות מאוד זול למרות משך הזמן הקצר שהוא עורך ופשטותו היחסית, זאת מכיוון שלעתים קרובות מדובר בניתוח קוסמטי ואלקטיבי ובהתאם לכך יכול להיות לא מכוסה על ידי קופת החולים. אנשים רבים סובלים מתחושת אי נוחות בעין ומהכתם האדמדם על גביה ולכן רבים מהם יפנו לניתוח אלקטיבי. ישנן כמה אפשרויות שיכולות להשפיע על המחיר הכולל של ניתוח פטריגיום ביניהן טכניקת הניתוח והבחירה אם לאבטח את שתל הלחמית עם דבק פיברין יקר או עם תפרים.

מה הסיכוי להישנות של פטריגיום לאחר ניתוח?

יש לציין כי הישנות של מצב זה איננו אירוע נדיר, ולכן ייתכן שלא תרצה להסיר את הפטריגיום עד שיהיה צורך  אמיתי בכך. כל עוד הפטריגיום נשאר בהיקף הקרנית שלך, ואין עדות לתסמינים עזים כמו כאב או גירוי מגרד עקבי (הרגשה של גוף זר בעין), לא סביר שרופא העיניים ימליץ על הסרה כירורגית. ולכן הניתוח ייחשב כניתוח אלקטיבי אסתטי, לרבות המשמעויות הנגזרות לגבי המחיר. המחיר של ניתוח פטריגיום יכול להיות גבוה, תלוי בהשתתפות הקופה, בחומרת המצב שלך, טכניקת הניתוח ורמת המיומנות של המנתח.

האם קיים הסרת פטריגיום בלייזר? ניתוח פטריגיום מחיר גבוה יותר?

למרות שניתוח מבוסס לייזר מסייע בשיפור מחלות ומצבי עיניים רבים ושונים, אין אפשרות בישראל לבצע הסרת פטריגיום בלייזר. זהו הליך הדורש הסרה מכנית של רקמה, אשר בדרך כלל מוחלפת בשתל של רקמת הלחמית שלך מחלק אחר של אותה עין או מהעין השנייה.

איזה שיטות להסרת פטריגיום קיימים? האם עלות ניתוח פטריגיום תלוי בזה?

ישנן כמה אפשרויות לניתוח פטריגיום:

תפרים לעומת דבק: הפטריגיום יוסר בניתוח, אך מצריך את השלמת רקמת הלחמית בעזרת שתל. שתל רקמה זה מוצמד למקומו בעזרת תפרים או דבק פיברין. רוב הגרסאות של ניתוח פטריגיום משתמשות בתפרים. מדובר בתפרים כירורגיים זעירים אשר נמסים או שיוסרו שבוע-שבועיים לאחר הניתוח. דבק פיברין הוא המקביל של דבק כירורגי, שבניגוד לתפרים, מתמוסס במקביל לתהליך ריפוי העין הטבעי שלך. הוכח שדבק זה מפחית דלקת ואי נוחות, ולעיתים אף מקצר את זמן ההחלמה בעד כחצי. לעתים קרובות, מה שמונע את השימוש בדבק פיברין הינו מחירו היקר ולכן הרבה פעמים בוחרים להשתמש בתפרים למרות יתרונותיו הרבים.

סקלרה חשופה: עדיף להחליף את הלחמית שהוסרה מהסקלרה ברקמת אחרת, אך במקרים מסוימים, המנתח שלך עשוי לבחור שלא להוסיף רקמה זו. הבעיה בשיטה הזאת, ולכן אנחנו לא ממליצים עליהם, הם סיכויי חזרה גבוהים מאוד (עד 50%). אי שימוש בשתל לחמית והשארת הסקלרה חשופה מגבירה את הסיכון לצמיחה מחודשת של פטריגיום, כך שזו אינה נחשבת לאופציה הטובה ביותר להוזלת המחיר.