ניתוח קטרקט פרטי

האם אפשר לבצע ניתוח קטרקט פרטי?

ניתן לבצע ניתוח קטרקט פרטי בכמה מרכזים שונים, אצל מספר מנתחים שונים ובכמה מסגרות כלכליות שונות. ניתן לבצע את הניתוח הבסיסי במסגרת סל התרופות ללא עלות או לבחור להוסיף תשלום עבור שירותים ספציפיים, אך מטופלים רבים יעדיפו לבצעו ניתוח קטרקט באופן פרטי. בכך יכולים לבחור להשתמש בטכנולוגיות חדשניות כמו לייזר, לבחור בעדשות פרימיום מתקדמות ולבחור את הרופא המנתח שיבצע את הניתוח. כל זאת ניתן לבצע באופן פרטי, דרך הביטוח הרפואי הפרטי או דרך ביטוח משלים בקופת החולים בהתאם לתנאים בכל קופה.

ניתוח קטרקט פרטי מחיר

טווח העלויות רחב ונגזר מכמה גורמים. מלבד הניתוח עצמו יש צורך בפגישת ייעוץ טרום ניתוח בה מבוצעת היכרות עם הרופא המנתח, בדיקות מקדימות והחלטה על משתנים שונים כמו לייזר וסוג העדשה המושתלת בהתאם לצרכיו האישיים של המטופל. פגישת הייעוץ עצמה עולה כמה מאות שקלים כאשר נעשית באופן פרטי. גם עלות הניתוח עצמו משתנה ממנתח למנתח בהתאם לניסיון ומיומנות עם הטכנולוגיות השונות. תיתכן עלות נוספת עבור חדר הניתוח, חשוב לברר מראש האם המחיר המוצע כולל זאת.

האם יש יתרונות?

כאמור כחלק מניתוח קטרקט פרטי זוכה המטופל לבחור את המנתח ולכך חשיבות רבה.

ניסיון המנתח – ניתוח קטרקט הוא ההליך הרפואי השכיח ביותר שמבוצע על ידי רופאי עיניים. כדאי לבחור במנתח שמבצע ניתוחי קטרקט באופן שגרתי ותכוף, ובעל ניסיון רב בתחום.

ניתוח קטרקט פרטיטכנולוגיה- התקדמות משמעותית בניתוחי קטרקט התרחשה הודות לשימוש בלייזר לביצוע הניתוח , דבר שמחליף פעולות ידניות של המנתח ומאפשר את ביצוען באופן מדויק ועדין יותר. השימוש בלייזר יכול לשפר את בטיחות ותוצאות הפרוצדורה ולקצר את משך ההחלמה. מנתח הקטרקט צריך להיות מיומן בטכניקות החדשות לטיפול בקטרקט.

ניסיון בהשתלת עדשות פרימיום – עדשה תוך עינית (IOL) היא העדשה המושתלת במקום העדשה הטבעית שנעשתה עכורה ופוגעת בראייה. העדשה המסורתית הינה עדשה מונו- פוקאלית והיא מאפשרת מיקוד לקרוב או לרחוק. כתוצאה מכך יצטרך המטופל להשתמש במשקפי ראייה לאחר הניתוח. הודות להתקדמות הטכנולוגיה קיימות בשוק עדשות פרימיום משופרות מסוגים שונים כמו עדשה רב מוקדית ועדשה טורית (מטפלת בצילינדר) שיכולות לחסוך למטופל את הצורך במשקפיים לאחר הניתוח, דבר שעשוי להיות משמעותי ולשפר את אורח החיים עבור מטופלים רבים. אם המטופל שוקל השתלה של עדשת פרימיום כדאי לבחור במנתח שעובד עם עדשות אלה ובעל ניסיון בהשתלתן.

איך נכון לבחור מנתח קטרקט פרטי?

חשוב לבחור מנתח שחשים עימו בנוח ברמה האישית. מדובר בהליך רפואי ועשויות להיות שאלות רבות לפני ואחרי הניתוח. על המנתח להקדיש את הזמן להסביר ולענות באופן כנה , בפירוט ובסבלנות. ביצוע הניתוח באופן פרטי מאפשר גם לקבוע את התור במהירות ובקלות, לעומת הרפואה הציבורית שם התור עלול להתארך והניתוח יתעכב. קיימים כמה בתי חולים ומרכזים רפואיים שמציעים את הניתוחים הפרטיים ונמצאים בהסדרים עם קופות החולים השונות ועם הביטוחים הפרטיים. בין המרכזים נמצאים מרכז עין טל, מרכז רפואי עיניים, עתידים מדיקל סנטר, בית חולים אסותא, מרכז מדיקה, מרכז רפואי מעיין ועוד.

מה זה ניתוח קטרקט?

ניתוח קטרקט הוא ניתוח עיניים שכיח בו מוחלפת עדשת העין העכורה בעדשה תוך עינית מלאכותית (IOL) ושקופה שמשפרת את הראייה. קטרקט גורם לטשטוש ראייה, ראייה אפלולית, קושי בראייה לקרוב או לרחוק ולהילות מסביב לאורות ובכך עלול לפגוע בפעילות יום יומית של המטופל כמו נהיגה, עבודה וקריאה. ניתוח קטרקט שכיח בעיקר בקרב מטופלים מבוגרים מגיל 65 , אם כי קיימים כמה מצבים רפואיים וגורמי סיכון שיכולים לגרום להופעת הקטרקט בגיל מוקדם יותר. הניתוח מהווה טיפול מוצלח עם כ-98% אחוזי הצלחה ושיפור הראייה באופן משמעותי. חלק מהמטופלים יצטרכו להיעזר במשקפי ראייה לאחר הניתוח על מנת להנות מראייה מיטבית. הניתוח משפר את הפוקוס , מפחית את הסינוור מאורות בוהקים ומחזק את גוון הצבעים ולאחריו המטופל נהנה משיפור ניכר באיכות החיים.

איזה הכנה נדרשת לפני ניתוח קטרקט פרטי?

לפני הניתוח יש צורך בהערכה טרום ניתוחית. הרופא המנתח יבצע ביומטריה – מדידות לצורך התאמת העדשה שתושתל בהמשך ויתשאל בנוגע להיסטוריה רפואית עינית וכללית. במהלך הניתוח מורחבים האישונים וניתנת הרדמה מקומית. ברגע שההרדמה עובדת המנתח מבצע חתכים זעירים בקצה הקרנית דרכם מכניס את כלי העבודה ודרכם יוציא גם את העדשה הפגועה. על ידי מכשיר פאקו , המבוסס על אולטרסאונד, מפורקת העדשה לרסיסים שמוסרים מהעין. העדשה הטבעית מוחלפת לאחר מכן בעדשה מלאכותית שהותאמה מראש למידותיו ולצרכיו של המטופל. לרוב אין צורך בתפרים לסגירת החתכים בקרנית שכן הם נרפאים באופן טבעי עם הזמן. בדרך כלל הניתוח אורך פחות משעה וניתן להשתחרר הביתה לאחריו כבר באותו היום, אך כמובן שמשך הזמן עשוי להשתנות ותלוי בגורמים רבים כמו חומרת הקטרקט, מצבים עיניים נלווים, מצב בריאותי כללי, טכניקת הניתוח ומיומנות הרופא המנתח.