מנתח קטרקט מומלץ

מנתחי קטרקט הטובים ביותר

לקראת ניתוח קטרקט רצוי לוודא שמי שמבצע את הניתוח הוא מנתח קטרקט מומלץ עם ניסיון רב בביצוע הפרוצדורה שכן בכל זאת מדובר בפעולה עינית עם סיכונים (כמו כל פעולה רפואית). קשה לומר מיהם מנתחי קטרקט הטובים ביותר שכן מנתחים לא מפרסמים את התוצאות שלהם לציבור הרחב.

אמרו לי שניתוח קטרקט זה ניתוח קל ובטוח, זה חשוב להינתח אצל מומחה לקטרקט?

ניתוח קטרקט הוא ניתוח נפוץ במהלכו מוסרת עדשת עין עכורה (קטרקט) ומוחלפת בעדשה מלאכותית תוך עינית (IOL) שקופה , המאפשרת את חדירת קרני האור והגעתן אל חלקה האחורי של העין – הרשתית. הרשתית הינה השכבה העצבית שממירה את האור הנקלט לפלט אותו המוח יודע לקרוא ולבנות את התמונה שאנו רואים. אף על פי שמדובר בניתוח שכיח לכל ניתוח יש סיבוכים וחשוב לבחור את המנתח הנכון לביצוע הפעולה על מנת שתהיה מוצלחת ותלווה בכמה שפחות תופעות לוואי. כיום קיימות בשוק אפשרויות רבות בניהן רופאי עיניים שעובדים עם קופות החולים, עם חברות הביטוח הפרטיות ובאופן פרטי. מלבד השיקול הכלכלי ישנם כמה שיקולים בבחירת המנתח המתאים בניהן ניסיון , מיקום גאוגרפי והטכנולוגיות בהן משתמש ומיומן. על המנתח להתאים את הטיפול באופן אישי למטופל – מבחינת הרקע הרפואי ומבחינת מצב העין ובכך להבטיח תוצאות טובות יותר ולהפחית את הסיכון לסיבוכים.

מנתח קטרקט מומלץ

אחת הדרכים הנפוצות כיום לאיתור רופא מנתח מומלץ הוא רשת האינטרנט. בחיפוש במנועי החיפוש השונים יתקבלו שלל תוצאות עם מידע מקיף וזמין ובין היתר מידע על רופאי עיניים מומחים .  ניתן לבדוק היכן רכש את השכלתו וביצע את התמחותו ואת התמחות העל במידה ומומחה בתחום ספציפי, פירוט על תפקידים שמילא וחוות דעת והמלצות ממטופלים אחרים.

מנתח קטרקט מומלץכאשר ניגשים לבחור מנתח יש כמה פרטים שרצוי לברר ולקחת בחשבון :

ביקורות ברשת – כיום אני נעזרים יותר ויותר בביקורות בנוגע למגישי שירות והמידע רב ונגיש. כדאי לזכור שהביקורות נכתבו על סמך חוויות אישיות וסובייקטיביות של מטופלים ולכן הסתמכות עליהן בלבד עשויה להטעות בעת בחירת מנתח. עם זאת, ביקורות יכולות לספק תחושה של שביעות רצון של מטופלים בנוגע למנתחים מסוימים ולהוות בסיס טוב לבחירת מועמדים להמשך בירור.

המלצות – ניתן לבדוק עם בני משפחה וחברים שעברנו ניתוח קטרקט . בהתחשב בשכיחות הניתוח סביר מאוד כי ימצאו מכרים שכבר נותחו בעין אחת או בשתיהן ויוכלו להמליץ על המנתח.

טכנולוגיה שבשימוש המנתח – בתקופה שבה הטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת במהירות, יכולת המנתח להשתמש בה עשויה להיות פרמטר חשוב בקבלת ההחלטות. ראשית כדאי להחליט אם מעוניינים בעדשה תוך עינית מסורתית – מונו פוקאלית שתדרוש משקפי ראייה לאחר הניתוח או עדשה מולטי- פוקאלית שעשויה לחסוך את הצורך בהן , בהתאם לצרכיו של המטופל. כמו כן לא כל המנתחים מציעים את תיקון הצילינדר על ידי עדשה ייעודית או בלייזר, או את ביצוע ניתוח הקטרקט בטכנולוגית לייזר אשר משפרת את הדיוק ואת תוצאות הניתוח ומפחיתה את הסיכון לפתח סיבוכים וגם זאת יש לקחת בחשבון.

ייעוץ – כחלק מהשלבים בתהליך מבוצעת שיחת ייעוץ טרם הניתוח שבה ניתנת ההזדמנות להתרשם מהמנתח ומיחסו האישי, וניתן להתרשם בדרך זו מכמה מנתחים על מנת לבחור במתאים ביותר. פגישה זו נותנת גם אפשרות להתרשם מהמרכז הרפואי בו יינתן השירות ולפגוש את כלל הצוות. צוות לא מתאים או לא קשוב עלול להפוך את חווית הטיפול ואת המעקבים לאחר הניתוח ללא נעימים ללא קשר לתוצאת הניתוח עצמו ולכן חשובה תחושה טובה עם כלל הצוות המטפל ולא רק עם המנתח.

עלות, ביטוח רפואי פרטי או קופת חולים – מדובר בשיקולים חשובים. קופות החולים מציעות את הניתוח במתכונתו הבסיסית ללא עלות אך במידה והמטופל מעוניין בתוספות כמו ניתוח בטכנולוגית לייזר או עדשות מתקדמות יותר תידרש השתתפות עצמית של המטופל, והעלויות משתנות מקופה לקופה לפי תנאיה וכן בהתאם לסוג הביטוח בקופה (למשל מושלם, פלטינום, זהב וכו’). במידה והמטופל בוחר להיות מנותח באופן פרטי ביכולתו לקבל החזר כספי עד סכום מסוים מהביטוח הפרטי במידה ומבוטח. גם כאן התנאים משתנים בין חברות הביטוח השונות. גם מיקום הקליניקה הוא פרמטר שישפיע על תמחור הניתוח, כאשר בפריפריה העלות עשויה להיות פחותה. מסיבה זו חשוב לערוך סקר שוק ולהעריך את כל האפשרויות הקיימות. יש מטופלים שיעדיפו לנסוע רחוק יותר ועבור אחרים נוחות וקרבה חשובים יותר מהעלות. כמו כן צריך לקחת בחשבון שיכולות להיות עלויות נוספות בהמשך מלבד עלות הפרוצדורה עצמה כמו ביקורי מעקב, או במידה וקיימים סיבוכים הדורשים טיפולי המשך. יש לברר מראש מה המעקב הנדרש, עלותו, ואת ההתנהלות במידה ואכן יש צורך בהתערבויות נוספות בהמשך.