פענוח מיפוי קרנית

שירות פענוח מיפוי קרנית

זקוקים לשירות פענוח מיפוי קרנית? מחפשים מיפוי קרנית תוצאות? תשלחו הודעת ואטסאפ למספר 058-644-5151 עם הצילומים של המיפוי שלכם יחד עם סיבת ההפנייה למיפוי קרנית ומומחה קרנית (רופא עיניים מומחה בתחום) יעבור על המיפויים שלכם ויבצע פענוח.

ארבע סיבות עיקריות להפניה למיפוי קרנית יחד עם דוגמאות ופענוחים

קרטוקונוס

קרטוקונוס הינו מחלה שבה ישנה הידקקות והתללה של הקרנית אשר בסופו של דבר מובילה לפגיעה בראייה. משמאלכם דוגמא של מיפוי קרנית של מטופל עם קרטוקונוס. פענוח מיפוי קרנית קרטוקונוס: ניתן לראות במפת עובי (צד שמאל למעלה) שיש הידקקות של הקרנית (צהוב) באזור שהוא מעט תחתון וטמפורלי (לכיוון של הרכה) ממרכז הקרנית.

למעלה בצד ימין יש את מפת הקמירות של הקרנית, וכאן ניתן לראות שבאזור מקביל יש קמירות גבוהה של הקרנית (צבעים אדומים ולבנים) המצביעי על “בלט” בקרנית באזור הזה.בנוסף, ישנו הרמה קדמית (מפה שמאלית תחתונה) ורמה אחורית (מפה ימנית תחתונה) באזורים מקבילים במפות הללו. לסיכום: הידקקות של הקרנית, קמירות גבוהה, הרמה קדמית ואחורית והכל באותו האזור בקרנית (תחתון וטמפורלי). סימנים קלאסיים של קרטוקונוס.

מחלת Pellucid Marginal Degeneration

מחלת Pellucid Marginal Degeneration הידוע גם בקיצור PMD דומה מאוד לקרטוקונוס (ויש אף הטוענים כי מדובר באותו הספקטרום).

פיענוח מיפוי קרנית עם PMD

לרוב מדובר במטופלים מבוגרים יותר מאשר מטופלים עם קרטוקונוס וסימן ההיכר של המחלה הוא הידקקות ניכרת בחלק התחתון של הקרנית ושאזור ההידקקות נמצא מתחת לאזור הקמירות הגבוהה ביותר. פענוח מיפוי קרנית PMD: ניתן לראות במפת עובי (צד שמאל למטה) שיש הידקקות מרשימה מאוד בחלק התחתון של הקרנית.

למעלה בצד שמאל במפת הקמירות יש סימן קלאסי של against-the rule “crab claw” או תצורת פרפר. לפעמים קשה מאוד להבדיל בין קרטוקונוס תחתון פריפרי לבין PMD ולכן יש הסוברים שמדובר בגרסאות שונות של אותה מהחלה.

מספר צילינדר שגדל לאחרונה

פענוח מיפוי קרנית של צילינדר רגולרי

לא פעם מופנים מטופלים לביצוע מיפוי קרנית מכיוון שיש גדילה בצילינדר.

מיפוי קרנית תקין

חשוב להבדיל בין שני סוגים של צילינדר. פענוח מיפוי קרנית תקין: צילינדר רגולרי (regular astigmatism) שבו יש התללה בציר אחד ושניתנת לתיקון מלא בעזרת משקפיים. בצילינדר כזה אנחנו מצפים לראות תבנית מסוג bow-tie (עניבת פרפר) שהוא ישר וסימטרי. כפי שניתן לראות בתמונה מצד שמאל. מצב כזה של צילינדר סימטרי לרוב אינו דורש התערבות כירורגית ואפשר פשוט לעקוב עם מיפויים חוזרים לאורך זמן לוודא שזה יציב.

פענוח מיפוי קרנית של צילינדר אירגולרי

לעומת זאת, ישנם מצבים בהם הצילינדר הוא לא לגמרי רגולרי ויש לו מרכיב אירגולרי. במצב כזה, כבר אין ראייה טובה מאוד עם משקפיים בלבד ומטופלים יספרו כי הם רואים יותר טוב עם עדשות מגע קשיחות. פענוח מיפוי קרנית אירגולרי:

מיפוי קרנית צילינדר אירגולרי

כפי שניתן לראות במיפוי מצד שמאל שני הצדדים של העניבה (הבלונים האדומים) לא יושבים על אותו ציר. זה יכול להיות סימן מקדים של מחלות שונות כגון קרטוקונוס או PMD אבל גם יכול להישאר יציב במצב הזה. יש לפעול במשנה זהירות לפני שמבצעים ניתוח הסרת משקפיים בלייזר בעין כזאת. ורצוי לעקוב אחרי עין כזאת אחת לתקופה לוודא שהיא יציבה.

פענוח מיפוי קרנית לקראת ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

כל מטופל שעומד לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר חייב לעבור מיפוי קרנית וזו מכמה סיבות.

פיענוח מיפוי קרנית הסרת משקפיים בלייזר

הסיבה הראשונה היא לשלול מחלה בקרנית שמהווה התווית נגד ביצוע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר. בנוסף, מיפוי הקרנית יאפשר למנתח לבחור את הניתוח המתאים ביותר עבור המטופל (PRK, LASIK או SMILE). פענוח מיפוי קרנית לפני הסרת משקפיים בלייזר: כאן ניתן לראות שיש מיפוי קרנית תקין עם עובי תקין (סביב 528 מיקרון) במפה תחתונה ימנית. בנוסף אין הרמה קדמית או אחורית של המיפוי ויש קמירות מרכזית רגולרית ובעוצמה תקינה. ככל הנראה שמטופל כזה יוכל לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר ובהנחה שאין להם מספר גבוה מדיי יוכלו לעבור גם LASIK וגם PRK.