קבלת החלטות בעת ניתוחים להסרת משקפיים

החלטה בריאותית חשובה

למנתחי רפרקציה יש אמצעים מרובים על מנת לאפשר למטופלים שלהם להגשים את את חלומותיהם. האתגר האמיתי הוא לבחור את הטיפול הנכון עבור המטופל הנכון ולהגיע לתוצאה הרצויה. עבור המנתח ועבור המטופל חשוב שיהיה את הצוות הפארה-רפואי הטוב ביותר על מנת לאפשר למנתח לאסוף את כל המידע אודות המוטיבציה של המטופל, הממצאים הקליניים בבדיקתו ונתונים ממכשירי העזר.קבלת החלטות בעת ניתוח להסרת משקפיים בלייזר הצוות של המנתח לרוב פוגשים את המטופל ראשון, לכן, חשוב שיהיו מסוגלים לקבל מידע בסיסי מהמטופל כגון רקע אישי רלוונטי, רקע רפואי, סיבה לכך שהמטופל מחפש ניתוח להסרת משקפיים וגם יידעו לבחון את אישיות המטופל באופן כללי. העברת מידע זה למנתח מאפשר ליצור נקודת התחלה טובה וגישה נכונה למטופל.

בדיקת התאמה לניתוח לייזר – למד עוד (לחץ כאן)

תיאום ציפיות

חשוב מאוד שיהיה תיאום ציפיות בין המטופל והמנתח. ישנם מטופלים עם ציפיות בלתי ניתנות להשגה ורצוי להסביר בצורה מאוד ברורה לאותם המטופלים מה באמת צפוי להם לאחר הניתוח. על המנתח לוודא כי המטופל מבין את הצעדים הבסיסיים של הניתוח ומה צפוי למטופל לאחר הניתוח מבחינת החלמה (כמובן תלוי סוג ניתוח). חשוב גם להבהיר למטופל על תופעות לוואי אפשריות כמו הילות ויובש שייתכנו לאחר הניתוח ובנוסף על הסיבוכים האפשריים כמו סיבוכים שקשורים למתלה של הלאסיק, האפשרות לניתוחים חוזרים ועל היתכנות הצורך במשקפי קריאה (במיוחד מעל גיל 40 או אנשים שכבר סובלים מפרסביופיה). שוב, חובה להדגיש את החשיבות של תיאום ציפיות בין המנתח למטופל.

הסרת משקפיים בלייזר – למד עוד (לחץ כאן)

בדיקות עזר

ניתן להיעזר בתמונות של בדיקות העזר של המטופל על מנת להסביר לו אודות הממצאים בבדיקתו. לדוגמא, להציג בפני המטופל את תמונות הטופוגרפיה\טומוגרפיה שלו יכול לעזור להדגים את תקינות הקרנית או ממצאים לא תקינים בקרנית שלהם. הדגמה של תמונות אלו יכול גם לעזור להרגיע את המטופלים ואת החששות שלהם. סרטוני הדרכה אודות הניתוחים לפני כניסתם לבדיקה של רופא גם יכולים להיות יעילים מאוד.בדיקות עזר ניתוח להסרת משקפיים בלייזר

שיקולים בבחירת ניתוח עבור מטופל

כאשר שוקלים איזה ניתוח הכי מתאים למטופל ישנם מספר פרמטרים שצריכים להילקח בחשבון. בין השאר הפרמטרים הבאים צריכים להילקח בחשבון: גיל, מספר ספרי (sphere), מספר צילינדר (cylinder), עובי הקרנית\פכימטריה (pachymetry), עובי שארית הקרנית (residual stromal bed), ממצאים בטופוגרפיה\טומוגרפיה, קרטומטריה, עכירויות בעדשה, גודל אישון ועוד. על מנת למנוע עבור ניתוח להסרת משקפיים בלייזר סיכונים נכון לבחור את הניתוח המתאים ביותר עבור כל מטופל.

מכונים להסרת משקפיים בלייזר – למד עוד (לחץ כאן)